Vancouver

20 juli 2017 - Vancouver, Canada

We konden ons herinneren dat één hotel een slechte review kreeg omdat er een pub onder zat. En ja hoor dat is ons hotel Comfort Inn, hier in Vancouver. Maar onbekend maakt onbemind dus de Pub gisteravond bezocht met Emiel en Robbert. Geweldig wat een sfeer. Er was live muziek en na het nuttigen van twee halve liters Heineken (aiai ..in een Irish pub) ga je vanzelf mee neuriën. O, en Robbert had een "Ale" besteld...aiai niet echt een succes..We zaten aan een open raam waardoor je contact had met de mensen op straat. Zo leuk!!! Ook kwam er elke keer een zwerver voorbij met een kartonnen bord met daarop een schunnige tekst, hij lachte daarbij uitbundig....toch onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier leven.

Comfort Inn is een aanrader, lekker centraal, mooie kamers, een pub en restaurantje eronder. Parkeren kun je naast het hotel!

Vanochtend eerst de gezinnen opgesplitst om te gaan shoppen. Na anderhalf uur te  hebben geshopt in winkelcentrum "Pacific" zijn wij als laatste naar Victoria Secret gegaan. Wat schetst onze verbazing: voor Helma en Tessa is dit nog steeds hun eerste winkel!

Na het shoppen zijn we met z'n allen gaan fietsen in Stanley Park. Aangekomen bij de fietsverhuur vraagt de verhuurster of we helmen nodig hebben. Nee natuurlijk niet " because we ride bike every day" ! De verhuurster legt uit dat het wettelijk verplicht is en dat je een bekeuring kunt krijgen van de politie. O..... dan doe er maar acht! haha zo grappig! ( is dat uit braafheid of uit angst dat ze aan onze portemonnee komen? Dat laat ik in het midden)We hebben een hele leuke tocht gefietst van ruim anderhalf uur over Stanley Park. Je fietst om het schiereiland heen en je hebt mooie uitzichtpunten. Vancouver is een hele leuke afwisselende stad. Veel hoogbouw, een leuke haven, prachtige winkels en een schitterend Park. Wat wel opvalt is dat er heel veel zwervers/daklozen zijn. Je ziet ze in elke straat. De één loopt met een gans, een volgende met een enorme rat, je weet niet wat je ziet. Het is echt een probleem hier geworden wat men niet onder controle heeft.

Alle mensen die reageren op dit blog of mee lezen, heel erg leuk dat jullie dit doen. Door de reacties houden we contact met het thuisfront! Blijf dit vooral doen!

Door de slechte Wifi nu pas geplaatst.

Groetjes,

Anne

1. Theo v Kntr:
    21 juli 2017
    Geweldige verhalen. Ik blijf in jullie wiel.
    Enne....there can only be one (collega Theo). Die van 6.
  2. Fam. Braam:
    21 juli 2017
    Mooie foto's gemaakt, vooral die totem palen.
    Verder vandaag een prima vierdaagse dag, volop zonnig en 24 graden in Groesbeek.
    Gerard heeft hem weer uitgelopen.
    groetjes Fam. Braam