A bear, in the Rocky Mountains!

8 augustus 2017 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Gisterenavond, jullie geloven het niet, wij hadden wat Captain Morgan's op en Jeroen en Robbert gingen buiten bij het kampvuur nog even een sigaretje (kretek) roken! Kretek is een sigaret met kruidnagel als bestanddeel. Opeens riep iemand "a bear! " En op 50 meter afstand sjokte  een zwarte beer voorbij! Wij, nog in onze cabin, werden door Jeroen en Robbert gewaarschuwd! We geloofden hen in eerste instantie niet en dachten dat het door hun "sigaretje" kwam! Ik liep snel met ze mee en inderdaad samen met Robbert zag ik hem lopen! Hij liep wat verder weg van het huisje. Wat een adrenaline weer! Zo bijzonder! Gewoon op het terrein waar we verblijven! Een mooie grote zwarte beer!

Vanochtend zijn we wat vroeger op pad gegaan om de The Trail Ridge Road te gaan rijden. Om zo een indruk te krijgen van de Rocky Mountains. Tot aan de middag gaven ze nog aardig weer. Emiel bleef in het huisje, hij was niet zo lekker. We denken dat dit aan verschillende factoren lag haha. Robbert reed en we zijn tot 3718 meter hoogte gekomen met de auto. Onderweg wat Elken gezien en boven was het zo'n 8 graden, maar dat was goed te doen! Het uitzicht was prachtig en rond een uurtje of 14:00 waren we weer terug! Emiel was gelukkig alweer in het land der levenden! Hij spotte een visarend!

We zijn daarna met z'n tweetjes even naar het dorp gelopen. Je ziet hier veel kolibrietjes, ze fladderen met hun vleugeltjes en komen op een bepaalde zoete vloeistof af. De verkeersagentjes dansen alsof het hun lust en leven is. Ze maken moves die een breakdancer niet zou misstaan. Het geeft zeker wat sfeer hier op straat. Estes is een heel toeristisch dorpje met heel veel souvenirshops en eettentjes.

Ome Theo, ik snap dat ze zoveel kinderen en kleinkinderen gekregen hebben.....

Groetjes,

Anne

1. Liesbeth en Marcel:
    9 augustus 2017
    Nou zeg die beren, het lijken wel konijnen daar bij jullie, zo gemakkelijk kunnen jullie ze spotten, geweldig zeg al dat wildlife in de tuin! Wij zijn vandaag de zee opgegaan en kwamen in een hele grote groep dolfijnen terecht minstens stuk of 12, was echt super. Als we thuis zijn gaan we een keer kwartetten, mag ik van jouw een grizzly krijg jij van mij een gator, ha ha
  2. Marianne Bogaard:
    9 augustus 2017
    Hoi Emiel, Ik begrijp het wel. Het hele jaar door kei en keihard werken, alles gegeven aan de baas. Dan kan het gebeuren dat iets verkeerd valt op vakantie. Heel veel sterkte. Heb je nog wel de grote zwarte beer gezien? Die visarend is in ieder geval prachtig. Leuk hè, beestjes!!!!!
  3. Helma:
    9 augustus 2017
    Onze reis is alweer bijna afgelopen. Nog een paar dagen Denver en dan zit ons avontuur er weer op. Daarom nu een dankjewel voor Annemarie voor alle prachtige verhalen op dit blog en voor iedereen die de mooie foto's heeft gemaakt. Soms moesten we wel op onze woorden passen, omdat we die anders de volgende dag in het blog weer terugzagen, haha!! Nog een paar dagen genieten en dan weer terug naar Nederland!
  4. Fam. Braam:
    9 augustus 2017
    Het zicht was aardig goed in de Rocky Mountains, en die zwarte beer was weer een
    voltreffer. Gisteren middag de voorspelde regen met nog 20 graden van te voren.
    Vandaag weer een mooie dag met 22 graden. Maak er morgen nog een mooie dag van, en daarna veilige thuis reis.
    Groetjes Fam. Braam
  5. Liesbeth en Marcel:
    10 augustus 2017
    Vis of zeearend, dit is De Bald Eagle!!!!!! Hebben wij helaas niet kunnen scoren in Florida. Geweldige foto zeg, wie is deze fotograaf?