Into the wild, Kamloops

21 juli 2017 - Kamloops, Canada

Vanochtend om 7:00 uur het blog van gisteren geplaatst. Dit omdat de wifi dan het beste werkt.  Bij ons is het nu 11:00 vrijdagochtend en we kunnen nu al alle lopers van de 4-daagse feliciteren met deze prachtige prestatie. Rob, Joris, Gerard, Herbert en Jozef, wij gaan er vanuit dat jullie het gered hebben! Joris heel veel sterkte met je knie! En Henny, volgens wat wij gelezen hebben is alles perfect verlopen, nu evalueren en lekker vakantie vieren. Dit ook voor onze andere familieleden en vrienden. Frans en Rosel, geniet in the Big Apple en veel plezier samen met Mars en Lies. Buurman Theo, bedankt voor het doorgeven van het weer bij ons in Groesbeek.

Wij zijn nu uitgecheckt en op weg naar Kamloops. In dit gebied zijn vele bosbranden. Een deel hiervan is niet onder controle en de oorspronkelijke route kunnen we dan ook niet rijden. We gaan het zien.

Het is 13:00 en we komen zojuist van the Bridal Falls. Een kwartiertje steil omhoog maar dan heb je ook iets....muggen haha...en een waarschuwingsbord met  "Caution Bears area" . De spanning neemt toe maar we krijgen een mooi zicht op een waterval.

We zijn nu weer samen met Helma, Fred en Tessa. Zij hebben ons daar opgewacht en we rijden nu achter elkaar op Highway 1, richting Kamloops.

Onderweg gestopt om naar Falls Lake te lopen. Een smal spannend paadje met aan het einde een mooi meer. Een beetje niemandsland.  Er hingen autosleutels (VW) aan een paal en er lag een bril...., zo raar. Er stond ook een volkswagen op de parkeerplaats...en als je veel boeken leest, kun je hier de meest spannende verklaringen voor bedenken....

Enfin, toch maar weer on the road again. Het landschap is veel van hetzelfde. Een bergachtig gebied met dennenbomen, zo ver je kunt kijken. En dan verandert het landschap in wat grilligere bergen, kaal met af en toe wat struikjes.

Om 17:00 komen we aan bij Ramada Inn en is het overboekt. Een warrig verhaal over extra gasten, zou kunnen vanwege de bosbranden. Wij overgeboekt naar Quality Inn 4 km verderop! Voor het eerst dat we dit meemaken, Merel blijft bij Tessa op de kamer in Ramada Inn net zoals Fred en Helma. Wij met z'n vieren naar Quality. Als compensatie een diner voor ons achten.

Ik laat het weten of het gesmaakt heeft haha!

Groetjes,

Anne

1. Wendy Heijmans:
    22 juli 2017
    Super mooi daar , idd film dat er iets engs gebeurt kun je wel bedenken maar jullie zijn toch gaan dineren have fun
  2. Marjolein:
    22 juli 2017
    Mooie verhalen en fantastische foto's!! Geniet ervan!!
  3. Fam. Braam:
    22 juli 2017
    Ook bij jullie is de natuur prachtig met die mooie foto's erbij.
    vandaag hier zomers warm met ruim 26 graden, en in de avond vallen er buien.
    Groetjes fam. Braam