Op weg naar Canada

19 juli 2017 - Vancouver, Canada

Wij hebben onze auto's opgehaald. Fred en Helma een knalrode, wij een donkergrijze Dodge. Helma remt supersnel, wij trekken erg snel op, de ruitenwissers gaan heen en weer het is nog allemaal een beetje wennen. Jeroen (nog steeds in Nederland) vroeg vanochtend of we al lekker aan de Budweiser zaten....? Jeroen, we hebben een tijdverschil van 9 uur haha, 's ochtends is het koffie of thee.

Dan over collega Theo. 3 van ons hebben een collega Theo. Ik denk toch echt dat het mijn collega Theo is, welkom aan boord! Onze plannen voor vandaag verschillen van elkaar. De fam. Theunissen rijdt via een outlet (Tessa wil graag wat spenderen ) naar Vancouver. Wij zijn eerst naar het Museum of Flight geweest. Het is een museum met alle mogelijke vliegtuigen, uit WO1, WO2 maar ook de nieuwste Boeing Dreamliner 787, de oude Air Force One ( Kennedy en Nixon hebben hier onder andere mee gevlogen) maar ook de Apollo en de maanlander. Wij werden begeleid door een Amerikaan, het leek een veteraan, was zwaar gedecoreerd maar bij navraag was hij dat niet. We hebben maar niet gevraagd wat al die decoraties waren. Deze gids vertelde de meest technische details van de vliegtuigen aan Robbert. Het werd een beetje te uitgebreid dus ik bedankte hem hartelijk (Robbert is te beleefd) en zei dat we verder gingen naar de eerste verdieping. Hij liep achter ons aan en zei (in het Amerikaans) je bent nog niet van me af want ik doe ook de eerste verdieping haha, dus Robbert (en ik) waren weer de sigaar..! Merel ging in dit museum niet echt voor de vliegtuigen maar voor de Wifi en de hotdogs....

Nu zijn we op weg naar Vancouver. Wij zijn de Canadese grens gepasseerd en staan in een file, 22 km voor Vancouver. Het is 25 graden en de stemming in de auto is prima, dus tijd om dit verhaal te schrijven.

Groetjes,

Anne

1. Liesbeth en Marcel:
    20 juli 2017
    Klinkt weer super, ben benieuwd of Canada net zo bevalt als de USA. Hier stonden we net op met een reuze stortbui, niet fijn voor de vierdaagselopers. Geniet lekker verder!!
    Groetjes Marcel en Lies
  2. Fam. Braam:
    20 juli 2017
    Veel plezier in Canada, de temp. is vergelijkbaar met Groesbeek, vandaag ruim 25 gr.
    maar zoals Marcel en Liesbeth al melden. Hier viel vanmorgen een zware bui met 10 mm.
    groetjes Fam. Braam
  3. Frans en Rosella:
    21 juli 2017
    Prachtige verhalen en hele mooie foto's! Wij gaan inmiddels onze laatste dag in Washington DC in.
    Wij hebben, net zoals jullie, al een heleboel gezien en gedaan. Morgen gaan we verder naar New York. Als het goed is, ontmoeten we maandag Marcel en Liesbeth met kinderen in "The Big Apple".
    Groetjes van mij, Rosella en de kinderen!