Lake Louise/Moraine

24 juli 2017 - Lake Louise, Canada

Na een gezellig avondje met heerlijk eten bij Bill Peyto's cafe ( tip van tripadvisor) de nodige drankjes en gezelligheid, net iets te laat naar bed..... en om half 9 weer op pad. De stemming was niet heel goed maar werd bij het zien van Lake Moraine een stuk beter. Hier hebben we het voor gedaan. Lake Louise was gisteren een plaatje maar Lake Moraine is nog mooier. Via trappetjes naar boven gelopen naar een uitzichtpunt.....een waanzinnig mooi zicht op een prachtig blauw meer en ruige bergen met sneeuw bedekt. Helma, Fred en Tessa gingen daarna naar Calgary om Jeroen van het vliegveld op te halen. Emiel, Robbert en ik zijn een kleine trail gaan lopen, ook weer naar een meer. Een kleine 7 kilometer, met de beren bel aan mijn tas! De meiden, Milou en Merel,  zijn lekker in het zonnetje gaan zitten bij Lake Moraine.

Nu op weg naar Banff waar we twee nachten verblijven. Emiel kiest voor een alternatieve route. We zijn net op weg en jawel hoor: weer een beer!! Yess!!! Aan onze kant van de weg! We kunnen hem filmen en het is echt een poepie volgens Merel. Hij loopt lekker rustig langs de bosrand. Hij is iets groter dan die van gister en ziet er goed uit (wij zaten lekker in de auto dus we hoefden onze instructies (zingen, groot maken enz) niet uit te voeren.

Om half 4 arriveerden we in ons hotel. We zaten lekker aan een biertje toen de familie Theunissen binnenkwam met Jeroen! Nu zijn we compleet!

Let op, er staat een video op van de zwarte beer!  Zie in menubalk "video's".

Groetjes,

Anne

1. Theo en Maja.:
    25 juli 2017
    Prachtige mooie foto's wij kunnen ons voorstellen dat dat jullie het hier inderdaad voor hebben gedaan. Wat een prachtige natuur, en fraaie omgeving. En aan beren geen gebrek! Groet Maja en Theo.
  2. Tonnie Juliette Teun en Siem:
    25 juli 2017
    Wauw!!! Wat een supertrip maken jullie weer!! Prachtig die verhalen en vooral de foto's zijn echt genieten hier in het koude (natte) Groesbeek!!! Ik kijk ' morgens echt uit naar jullie verhalen en foto's! Best wel een beetje jaloers....
    Ik wil graag een poging wagen voor de prijsvraag van vandaag: het zal, denk ik, een grondeekhoorn en hoogstwaarschijnlijk een gestreepte grondeekhoorn zijn. Ben benieuwd....
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier, mooie herinneringen en veel spannende berenavonturen!
    Groetjes, familie Van Doorn
  3. Truus Derks:
    25 juli 2017
    Weer een leuk verhaal! Raak er verslaafd aan. Lees het nog eerder dan de krant , dat wil wat zeggen! En dan reisleider Emiel, zomaar de geplande beer laten verschijnen! Fijn dat jullie ons mee laten genieten van al dat moois. Geweldig! Groeten van de tante.
  4. Theo Derks:
    Hoi allemaal,
    De uitdrukking beren op je pad vinden, is hier nvt, want hij liep naast de weg. Wat een prachtige jaloers makende plaatjes; geweldig. Veel plezier verder. Ome Theo.
  5. Truus Derks:
    25 juli 2017
    Volgens ons inderdaad een grondeekhoorn. The Colombian Ground Squirrel en verblijft in Banff Nat. Park.