Het echte werk!

23 juli 2017 - Lake Louise, Canada

Vandaag gaan we richting Lake Louise, Glacier park, Yoho park en Mount Revelstoke National park. We zijn gisteravond bijgepraat door onze captain Emiel over de mogelijke risico's. Welke dieren we tegen kunnen komen, onder andere de veelvraat    ( ? Kennen we die?) de poema, de Grizzly en de zwarte beer, maar ook hoe we ons dan moeten gedragen...Onder het genot van een wijntje en een andere captain (Morgan)  wordt uitgelegd dat we geen geurtjes op moeten doen. Het liefst helemaal niets...dus ook niet tandenpoetsen.... dat we ons groot moeten maken en moeten laten weten dat we er zijn. Zingen is een optie. We hebben zo vreselijk gelachen dat de tranen over onze wangen liepen. Merel opperde, dat als er een beer voor ons staat, Snollebolleke na te doen....met z'n alle inhaken en dan: We gaan naar links!......we gaan naar rechts! Dan raakt ie helemaal de kluts kwijt. Of achter elkaar als een treintje en dan het lied Kedeng kedeng van Guus Meewis.......oe oeoeoe! Zo gelachen.....Robbert las in een boek dat we ons als mens moesten laten zien, schouders recht, rustig tegen de beer praten maar hem niet aankijken! Weer een andere tip is op de grond gaan liggen en net doen alsof je dood bent. Wat moeten we nu doen..?!

Ik laat het jullie weten (hoop ik). De Berenbel hangt aan mijn tas!

Na twee korte stops, Skunk Cabbage boardwalk en Giant Cedars boardwalk trail waar wij de enigen waren met een berenbel, nu op weg naar Yoho National Park. Robbert heeft zijn Go Pro camera voor op de motorkap van de auto gemonteerd....als dat maar goed gaat! Een matrixbord geeft aan dat er smoke in the area is...spannend, spannend.... nog even iets heel anders, bij Bridal falls, 2 dagen geleden ben ik gestoken ( de muggen kunnen m'n bloed wel drinken haha) nog steeds een dikke hand!

16:00 uur Yesss!!! we hebben de zwarte beer gezien! weliswaar vanuit de auto maar toch zeer indrukwekkend! Op weg naar Emerald Lake stonden een paar tegemoetkomende auto's stil. Wij ook op de rem en jawel hoor aan onze kant liep een zwarte beer! Wij stonden eerste rang haha! Wat een ontlading! Daarna via een mooie waterval naar Lake Louise gereden. Hier slapen we ook.

Morgen arriveert Jeroen!!! Dan weer een tweede groepsfoto!

En ome Theo, den kalde lummel smaakt hier ook lekker!

PS de foto's volgen.

Groetjes,

Anne

1. Fam. Braam:
    24 juli 2017
    Vakantie al ten dele geslaagd door het zwarte beertje, en wat een prachtige rotsen bij dat meer. In Groesbeek vandaag enkele buien en maximum 20 graden.
    groetjes fam. Braam
  2. Wendy Heijmans:
    24 juli 2017
    Omg ....ik kan me voorstellen dat er tranen van 't lachen tevoorschijn zijn gekomen die beren voorbereiding ,en totaal vergeten als het zwarte beertje voor je staat haha
    Dat heeft Jeroen gemist dus op naar een nieuw avontuur
    Top hoor !!!! Die mooie plaatjes laat staan live
  3. Helma:
    25 juli 2017
    Jeroen nu ook gearriveerd. Heeft al wel een squirrel en een hert gezien, hopelijk straks ook nog een keer een beer.