Banff

25 juli 2017 - Banff National Park, Canada

Drama drama gisteravond. De bril van Merel is achter gebleven in Lake Louise. Door ons overhaaste vertrek zijn we hem vergeten, aiai...We wijzen allemaal naar elkaar wiens verantwoordelijkheid dit was...dit kwam de stemming niet ten goede! Robbert belde met het hotel en ze hadden hem gelukkig gevonden. Emiel, Robbert en Merel zijn meteen in de auto gestapt om hem op te halen. Gelukkig slechts 65 kilometer! Hierdoor konden we niet meer bij elkaar zitten om de dag van vandaag te bespreken en Jeroen welkom te heten! Dus vanochtend bij het ontbijt besloten dat we gingen opsplitsen. Één lady's car en één car with the guy's! De heren gingen hiken, de dames kozen voor wat bezienswaardigheden in de buurt van Banff, zoals Bow Fall, Fairmont Banff Springs Hotel (kasteel waar koninklijke gasten en Hollywood sterren overnachten) Hoodoos, Lake Johnson en Lake Minnewanka.....Bij dat laatste meer stonden twee rangers met een echte berenhuid met kop er nog aan. Het was een jonge Grizzly beer van ongeveer 5 jaar oud. Hij was doodgereden door een auto. De rangers stonden hier om de toeristen bewust te maken de beren meer met rust te laten. Door het toerisme leven de beren korter...doordat mensen stoppen, jaagt men de beren weg terwijl ze op die plek juist hun voeding halen. Daarnaast komen de beren ook op het eten af dus hebben wij besloten alles op te eten en niets te laten liggen haha! Hun verhaal was indrukwekkend...toch iets om over na te denken. Wat ons verder opvalt bij alle parken is dat er overal twee rode lounge-stoeltjes staan, zo grappig! Zie de foto's. Al met al vonden wij dames, dit een heerlijke ontspannen dag.

Rond de klok van 18:00 arriveerden de mannen. Totaal uitgeput, ze hadden eerst de Silverton Falls gedaan. Een korte trail naar een mooie waterfall. So far so good. Daarna naar Rockboundlake. Een tocht van 17 km en een hoogteverschil van 760 meter. De jongste twee mannen, Robbert en Jeroen hebben de hele tocht gedaan! Emiel en Fred hebben driekwart van de tocht gelopen en zijn toen afgehaakt. Ze hadden beide berenbellen bij zich want ze vonden het niet nodig dat wij er een meenamen. (Huh...waarom eigenlijk niet, wij liepen ook in een gebied met beren)

Ze hebben veel ingeleverd, die mannen van ons. De broeken zakken bijna af haha!