Banff

25 juli 2017 - Banff National Park, Canada

Drama drama gisteravond. De bril van Merel is achter gebleven in Lake Louise. Door ons overhaaste vertrek zijn we hem vergeten, aiai...We wijzen allemaal naar elkaar wiens verantwoordelijkheid dit was...dit kwam de stemming niet ten goede! Robbert belde met het hotel en ze hadden hem gelukkig gevonden. Emiel, Robbert en Merel zijn meteen in de auto gestapt om hem op te halen. Gelukkig slechts 65 kilometer! Hierdoor konden we niet meer bij elkaar zitten om de dag van vandaag te bespreken en Jeroen welkom te heten! Dus vanochtend bij het ontbijt besloten dat we gingen opsplitsen. Één lady's car en één car with the guy's! De heren gingen hiken, de dames kozen voor wat bezienswaardigheden in de buurt van Banff, zoals Bow Fall, Fairmont Banff Springs Hotel (kasteel waar koninklijke gasten en Hollywood sterren overnachten) Hoodoos, Lake Johnson en Lake Minnewanka.....Bij dat laatste meer stonden twee rangers met een echte berenhuid met kop er nog aan. Het was een jonge Grizzly beer van ongeveer 5 jaar oud. Hij was doodgereden door een auto. De rangers stonden hier om de toeristen bewust te maken de beren meer met rust te laten. Door het toerisme leven de beren korter...doordat mensen stoppen, jaagt men de beren weg terwijl ze op die plek juist hun voeding halen. Daarnaast komen de beren ook op het eten af dus hebben wij besloten alles op te eten en niets te laten liggen haha! Hun verhaal was indrukwekkend...toch iets om over na te denken. Wat ons verder opvalt bij alle parken is dat er overal twee rode lounge-stoeltjes staan, zo grappig! Zie de foto's. Al met al vonden wij dames, dit een heerlijke ontspannen dag.

Rond de klok van 18:00 arriveerden de mannen. Totaal uitgeput, ze hadden eerst de Silverton Falls gedaan. Een korte trail naar een mooie waterfall. So far so good. Daarna naar Rockboundlake. Een tocht van 17 km en een hoogteverschil van 760 meter. De jongste twee mannen, Robbert en Jeroen hebben de hele tocht gedaan! Emiel en Fred hebben driekwart van de tocht gelopen en zijn toen afgehaakt. Ze hadden beide berenbellen bij zich want ze vonden het niet nodig dat wij er een meenamen. (Huh...waarom eigenlijk niet, wij liepen ook in een gebied met beren)

Ze hebben veel ingeleverd, die mannen van ons. De broeken zakken bijna af haha!

Groetjes , Anne

1. Liesbeth en Marcel:
    26 juli 2017
    Canada laat zich op.zijn best zien zo te horen, eindelijk beren en de fotos van de lakes brings back memories bij ons. Wat een mooie plaatjes! Hier alleen squirrels en groen in Central Park. Maar New York Is ook echt een belevenis! Moet zeker op de bucketlist.
  2. Collega Yvonne R:
    26 juli 2017
    Canada stond al op onze bucketlist en blijft met stip staan! Geluk met het weer zo te zien, strakblauwe hemel, geweldig mooie omgeving, wat wil je nog meer..... (beren?)......
    Blijf jullie met heel veel plezier volgen.
  3. Fam. Braam:
    26 juli 2017
    In een woord geweldig. Merel hou die bril dan ook op, dan voelt niemand zich schuldig.
    Uit Oostenrijk en Duitsland zijn vakantiegangers terug gekomen v/d kou en de regen.
    Bij ons vandaag prima dag met 23 graden.
    groetjes fam. Braam