Glacier National Park

28 juli 2017 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Vandaag gaan we Glacier onveilig maken. Het belooft een mooie route te worden met af en toe eruit om een mooie wandeling te maken. De route heet: The Going To The Sun Road! Nog even ter info: De wifi in dit hotel is best slecht dus het kan gebeuren dat we geen foto's of blog kunnen plaatsen. Excuses van de redactie hiervoor haha!

We rijden via de westkant erin. Wat een prachtige omgeving is dit! Vele vergezichten op gletsjers en meren en er staan vele kleurrijke bloemen. Het lijkt niet al te druk maar als we bij de populaire trails aankomen, kunnen we onze auto's niet kwijt. Er zijn maar een beperkt aantal parkeerplaatsen. Jammer, maar we genieten van alle mooie uitzichtpunten. Wij rijden voorop en opeens horen wij Robbert brabbelen. Het klinkt als heuheuheu. Hij wilde echter vertellen dat er een hert langs de kant stond maar hij was zo opgewonden dat het er niet goed uit kwam haha...so cute! Dus wij waren te laat! We hebben toen afgesproken duidelijk het dier te noemen en via de klok (op 3 uur bijvoorbeeld) aangeven waar we moeten kijken, zodat degene die helemaal achterin de auto zit ook iets mee krijgt...So far so good. We reden langs huilende muren, prachtige meren, watervallen en indrukwekkende rotsen. Er reden geen andere auto's voor ons. We hadden een flauwe bocht naar links en ineens riep Emiel, een beer, een beer, een beer! Echter zonder tijd! Wij links en rechts kijken! En daar kwam hij op z'n gemak aangewandeld op 12.00 uur voor ons, over de weg en langs onze auto op! Emiel riep "camera", "camera" en liet het raam zakken, Milou werd bang en de overdracht van de camera verliep niet geheel vlekkeloos...Robbert had gelukkig in de tussentijd al de nodige foto's gemaakt. We waren weer super opgewonden haha! Daarna naar het eindpunt gereden, een boterhammetje genuttigd en het visitor center bezocht. Daar waren video's over hoe de indianen hier vroeger leefden., where the prairie meets the mountains.......erg indrukwekkend. Daarna hebben we een tweede poging gedaan om een trail te kunnen lopen. Nu was het een stuk rustiger. Dus auto's geparkeerd en gaan lopen. Een prachtige makkelijke route die na 1.5 mijl afgesloten was vanwege Grizzly's in the area..! Zo spannend! Het uitzichtpunt bij de afsluiting was echter verschrikkelijk mooi. De route heet The Hidden Lake en je kwam bij een schitterend meer uit. We hebben geiten, marmotten en Columbian squirrels gezien, echter geen Grizzly.

Het is hier om 19:30 nog steeds 32 graden!

Groetjes,

Anne

1. Fam. Braam:
    29 juli 2017
    Weer mooie opnames en dat bij al die hitte. Ook hier een mooie dag met 23,6 graden,
    wel weinig zon.
    vrolijke voortzetting