To Helena

29 juli 2017 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Toeval bestaat niet? Je zult het niet geloven maar gisteren waren we erg laat terug in Kalispell. Dus besloten we te gaan voor "fastfood" keten McDonalds. Voor een snelle hap zodat we ook nog wat tijd over hadden. We komen binnen en er zit een jongeman aan een tafeltje bij het raam. Zijn fiets staat volgepakt buiten voor het raam, binnen zijn gezichtsveld. Jeroen loopt naar hem  toe en begroet hem hartelijk. Wat bleek? Ze hadden elkaar vorig jaar ontmoet tijdens Jeroen's rondreis door Zuid-Amerika! Deze jongeman was nu op weg naar San Francisco???! Op de fiets!! Zo bizar..!

Voor vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Het eindpunt is Helena. Onderweg hebben we de National Bison Ranch bezocht. Het ligt in het Flathead Indian Reservaat. We reden langs het Flathead Lake, het grootste meer van West-Amerika.

Bij het visitor center kregen we een folder mee met daarop de route en de dieren die we konden gaan zien. The Bull Bison, the Elk, the Pronghorn Antelope, the Bighorn sheep en nog vele andere soorten. Spannend! Wij waren met 5 in onze auto. Twee naar links kijkend, twee naar rechts kijkend en de chauffeur vooruit kijkend (hoop ik), twee camera's, een verrekijker en hop daar gingen we, op safari haha! ...een prachtige weg leidde ons door een kaal prairielandschap! Hij voerde omhoog naar een trail met een schitterend uitzicht op de vallei. Ik kon mijn schoenen niet vinden.....geen idee waar die terecht gekomen zijn, dus op mijn badslippertjes gelopen. Het was maar een korte route maar het was bloody hot!! Ook vloog er iets raars rond, zoemend en agressief naar je kijkend! Het ding had zin in Robbert en mij. Nadat we wat rondedansjes gedaan hadden, maar weer snel terug naar de auto. Op enig moment riep Merel (met verrekijker) dat ze iets zag! Het bleek......een geit te zijn?! We hebben herten, bizons en antilopen gezien.  We hadden gehoopt op een enorme kudde bizons die al denderend de berg af kwamen, maar helaas ze vonden het waarschijnlijk ook bloody hot haha!

Om 17:00 kwamen we aan in Helena!

PS We vertrekken morgen naar Yellowstone alwaar geen wifi....dus misschien geen verhalen, tot later!

Groetjes,

Anne

1. Wendy Heijmans:
    30 juli 2017
    Dat is wel heel er gaaf !!! en toeval tja 't bestaat dat Jeroen die jongen tegenkomt bij jullie culinair diner bij de mac....
    denk dat jullie vast huisdieren gaan nemen na deze reis super leuk allemaal ....
  2. Marjolein en Karlo:
    30 juli 2017
    Ziet er prachtig uit allemaal. Grappig dat de wereld ook aan die kant zo 'klein' is :-)
    Jullie huis staat er nog, we hebben genoten van Gruusbek.
    Geniet van Yellowstone!
  3. Frans en Rosella:
    30 juli 2017
    Ben jaloers op jullie prachtige verhalen! Wij zitten helaas al weer thuis. Geniet ervan!
  4. Liesbeth en Marcel:
    30 juli 2017
    Nu zitten jullie echt in bisonland, die kuddes komen vast nog wel in Yellowstone, voorzichtig rijden want ze geven niet echt mee als je er (in het donker) tegen aan rijdt....
    Bloody hot is in ieder geval beter dan rain and thunder :)
    Groetjes uit Florida
  5. Fam. Braam:
    30 juli 2017
    De verhalen worden steeds spannender, en de dieren groter. Op naar Yellowstone.
    Bij jullie hitte, hier mooi zomerweer met ruim 25 graden vandaag en een paar buitjes.
    Wel veel wind.
    Groetjes Fam. Braam
  6. Fam. Braam:
    1 augustus 2017
    Of de wifi doet het niet, of Yellowstone is niet te vinden. Maar in Groesbeek gaat het leven door. Gisteren veel zon en 24 graden en vandaag 23 graden, prima weer.
    Groetjes Fam. Braam