Crossing the border

27 juli 2017 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Gisteravond gezellig bij elkaar gezeten. We hebben de dag geëvalueerd en besproken wat we vandaag kunnen verwachten. De stemming zat er goed in en er kwamen allerlei scenario's  naar voren wat ons te wachten staat bij de grens. Van voorover buigen en even hoesten tot het compleet uitpakken van de auto. Ook verboden waren (fruit en zuivel) kwamen voorbij. Aangezien er een aantal van ons geen Canada stempel heeft lijkt het beter geen enkel risico te nemen en ons te ontdoen van alle verboden waren.

Dus vanochtend bij het ontbijt eigen kaas meegenomen en de meloen helaas achter gelaten op de hotelkamer. In onze auto was het erg rustig, toch een beetje spanning? Onze auto was als eerste aan de beurt. Het was niet druk. Een zeer vriendelijke vrolijke Amerikaan controleerde ons. Hij had het al gezien, (wij giechelden een beetje) One Happy Familie en wij konden door. Het werd in één keer een stuk rumoeriger in de auto! De rode auto achter ons (Helma) werd aan de kant gezet. Aiai wat zou er aan de hand zijn. Zij moesten naar binnen en wij zeiden al, er zal er wel één voorover moeten buigen haha! Misschien dat Fred The Oval Office gebeld heeft en zijn goede bedoelingen uitgelegd heeft want na een half uurtje kwamen  ze weer naar buiten. Jeroen is via Canada gevlogen en hij moest daarom de Amerika check nog doen. De computers hadden een storing dus daarom duurde het wat langer. Nu weer op weg naar Kalispell; we rijden door de staat Montana. Het is de minst bevolkte staat van Amerika.

Een kort blog dit keer. Weinig meegemaakt, wat gelezen en de was gedaan!

Groetjes,

Anne

1. Wendy Heijmans:
    Jeroen weer .... hahaha
    Nou jullie kunnen weer verder er moet soms wel wat gebeuren dit houd 't spannend , have fun today
  2. Theo en Maja.:
    28 juli 2017
    Wij hadden aan de grens iets meer spanning en sensatie verwacht. In de voorafgaande verhalen ontstond en toch andere verwachting. (de spanning werd opgevoerd) Denk aan auto uitpakken, drugshonden, gewapende grensbewaking, uitgebreide controle enz. maar gelukkig voor jullie, jammer voor ons, jullie mochten doorrijden. Wat een anticlimax ! Goede reis verder. Groetjes Theo en Maja.
  3. Liesbeth en Marcel:
    28 juli 2017
    Wild Bear Sacker and Calamity Ann, zwetend in hun stalen ros het prachtige canada ontvlucht. Zelfs Fred the Gun Slinger en de zijn bendeleden zijn niet herkend door de mountain law men. Moet niet gekker worden. Op naar Little Bighorn om je bij General Custer aan te sluiten en Sitting Bull en Crazy horse het leven zuur te maken.

Wij zijn in Gainesville gestationeerd voor de altijd belangrijke aanval in de flank. Zoals je weet de cavalerie komt altijd op tijd!

Groetjes Marcel
  4. Fam. Braam:
    28 juli 2017
    Trump heeft het toch goed met jullie voor gehad aan de grens.
    Bij ons gisteren bijna 22 graden en vandaag 21, en vanavond regenachtig.
    Leuke voortzetting van jullie prachtige reis.
    groetjes fam. Braam