Van Banff naar Cranbrook

26 juli 2017 - Cranbrook, Canada

Heerlijk gegeten. Op je gemak met vrienden lekker tafelen is er echter niet bij. Ik heb zelden meegemaakt dat je binnen het uur weer op straat staat, hier is dat heel normaal. In Amerika en Canada heerst een zekere efficiëntie, of te wel Time is Money policy. Je krijgt een eigen serveerster die blijft glimlachen, elke keer weer wat van tafel mee grist, vraagt of het gesmaakt heeft en....weg is je bord, in plaats daarvan ligt the bill er al. Voor ons werkt dat wel want anders zouden we tot in de late uurtjes blijven zitten haha, maar echt gezellig is het niet. Nu op weg naar Cranbrook en we hebben een prachtige elk gespot. De route rijdt door Kootenay National Park waar we een aantal keren stoppen voor bezienswaardigheden. Totaal rijden we vandaag 280 km. We verlaten Alberta en gaan weer naar British Columbia.

De jongens Jeroen en Robbert zitten vol met muggenbulten. Die hebben ze gisteren opgelopen tijdens de trail. Wel "deet" gespoten maar niet overal goed genoeg (Robbert heeft zeker 6 muggenbulten op zijn hoofd, ze vinden de 'gel' die hij gebruikt schijnbaar erg lekker)....dus jeuk en veel krabben...!

Het was een prachtige route door Kootenay National Park. We hebben veel gezien, zelfs een kudde Bighorn sheeps. Op één van die tochtjes vraagt Helma of we de berenbellen bij ons hebben, er wordt namelijk weer gewaarschuwd voor de zwarte beer. Emiel zegt dat ze in de auto liggen....Even later horen we Helma zachtjes zingen: alouette chante alouette.....zo grappig haha!!

Dan nog even een klein dingetje. Morgen gaan we de grens over van Canada naar Amerika. We lezen dat het een strenge controle is. Menig auto moet helemaal uitgepakt worden...Echter een aantal mensen van ons reisgezelschap heeft geen stempel in zijn/haar paspoort gekregen bij binnenkomst in Canada..... illegaal hier??.....of dit nog een staartje gaat krijgen weten we niet......jullie zullen het zeker horen hoe Trump hier mee om gaat.

De temperatuur loopt inmiddels op naar 33 graden. We boffen enorm. Vanaf dat we in Amerika/Canada zijn hebben we prachtig weer!

Zie "video's" in het menu voor een filmpje van een kudde bighorn sheeps langs de weg!

Groetjes,

Anne

1. Frans en Rosella:
    27 juli 2017
    Wat een prachtige natuur! Jullie hebben al flink wat dieren gespot! Is wel wat anders bij ons in NYC. Maar wij hebben wel een BNer in Central Park gespot nl. Marc Marie Huijbregts!
  2. Frank Veen:
    28 juli 2017
    Hoi Annemarie. Wat een mooie foto's. Ik krijg gelijk zin in vakantie. Geniet nog even lekker daar.

Groet
    Frank