Van Sheridan naar Rapid City

4 augustus 2017 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

We zijn vanochtend eerst naar Fort Phil gereden. De heren zijn even naar binnen geweest, wij dames buiten in de zon. Het landschap waar we doorheen gekomen zijn is prairie landschap. Onvoorstelbaar dat omstreeks 1850 de grote trek naar het Westen plaatsvond. We reizen nu inmiddels 3 weken en als je de verschillende landschappen ziet, snap je niet hoe deze stroom huifkarren hier doorheen kon rijden. Eindeloze vlakten, diepe kloven, koude winters, erg heet in de zomer, soms geen eten, ziekten, aanvallen van indianen, niets bleef hen bespaard. Voor wat? Voor een beter leven? Op zoek naar geluk? Sommige deden er driekwart jaar over! Het Fort wat we zojuist bezocht hebben beschermde één van deze routes, de Bozemantrail. Vlakbij het Fort zag Emiel de naam Portugee Phillips staan. Hij herkende de naam uit een boek. Deze Portugee Phillips heeft hulp gehaald bij een ander fort, toen fort Phil omsingeld was door de indianen. Emiel's jeugdboeken komen hier weer tot leven!

Onderweg veel motorrijders ingehaald. Bij een tankstation waarschuwden ze ons dat er een motortreffen in Sturgis is, in de buurt van Rappid City. Dit zou een week? duren en vanuit het hele land komen ze naar hier! We gaan het zien! Het is nu 13:30 en rijden eerst naar Devils Tower. Bij wegwerkzaamheden staat vaak een mannetje of vrouwtje met een bord met daarop "stop" of "slow". Dan verschijnt er een auto met daarop: Pilot car, follow me en rijden we keurig achter deze auto aan! Waarom we begeleid worden langs de werkzaamheden weten we niet.

@ Yvonne R: we hebben inderdaad heel veel geluk gehad met het weer, en nog steeds.  Voor al deze parken is dit bijna een voorwaarde. Met regen zou het er heel anders uitzien! We genieten nog elke dag van al het moois!

@Wendy: leuk al jouw reacties te lezen!

Devils Tower: imposant om te zien! Het was zeker de moeite waard hiervoor om te rijden. 50 miljoen jaren geleden is de basis (magma) gelegd voor deze gekke toren. Voor indianen is het heilige grond. Ook motorrijders staan in een kring en houden elkaars hand vast en bidden. Beneden aan de voet spelen de prairie dogs heerlijk in het gras. Erg leuk om te observeren! Het is nu 15:35 en we gaan nu op weg naar Deadwood.

16:00 uur: Robbert jarig! (in Nl is het nu 12:00 uur) Lang zal ze leven gezongen in de auto! Van harte gefeliciteerd Robbert met je 25ste verjaardag!

En dan Deadwood! Één en al motorrijders! Je kunt elkaar niet verstaan van de herrie! Prachtige motoren, geen één hetzelfde, veel Harley Davidsons! Vandaag is het begin van een rally, die tot 14 augustus duurt! We dachten een slaperig westernstadje te zien  maar niets was minder waar! Misschien wel 1000 motoren stonden overal, mannen van zekere leeftijd met dikke buiken, bandana om het hoofd. Grijze baarden, kettingen en tatoeages, hun lady's strak in de kleding gepropt, met T-shirts met overal ritsen, poepbruin van de zon! Een hele happening! Toch nog even naar de begraafplaats gereden waar Calamity Jane begraven ligt. De motorrijders blijven de komende dagen in de buurt!

Nog even dit: gisteren probeerden we indianennamen te verzinnen voor onze groep. De volgende namen kwamen voorbij: Black Oak(heart), Black bird, Sleepy girl, Thin Elk, Red Horse, First Bull, Braun eye, White man, Standing girl...en zo konden we nog wel even doorgaan grinnik!

Groetjes,

Anne

1. Gerrie en Annelies:
    5 augustus 2017
    Hallo Robbert, Milou en fam. Sackers. Robbert gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Wij lezen dat jullie het erg naar je zin hebt daar in het wilde westen. Mooie foto's, leuke verhalen en blinkende motorfietsen. Veel plezier nog en geniet van de laatste week.
  2. Fam. Braam:
    5 augustus 2017
    Bij al dat motor geweld komt bij mijn dat motor gevoel ook weer boven.
    Gisteren hier al minder warm met 22 graden, en vandaag maar 20 met een flinke bui.
    Groetjes Fam. Braam
  3. Liesbeth en Marcel:
    6 augustus 2017
    Gezien de ruige levenstijl van calamity jane misschien een nieuwe hobby voor calamity ann. Bandana, strak in het leer, en met wil bear sackers op het ijzeren ros de zonsondergang tegemoet.........zie je het voor je.

Met wat drank erbij moet het lukken.

Howdy, have a good one.......
  4. Liesbeth en Marcel:
    6 augustus 2017