Yellowstone, we are coming!

30 juli 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We zijn er weer! na een aantal dagen zonder wifi zijn we weer terug. De blogs ben ik blijven schrijven.

Gisterenavond (zaterdagavond, 29 juli) hebben we met de hele groep gegeten. Een wat oudere serveerster riep de hele tijd dat ze kwam opnemen, ondertussen gooide ze alles wat de keuken nog had op onze tafel. Wortel, bleekselderij en allerlei soorten broodjes en telkens riep ze dat ze eraan kwam haha. Onze ergste honger gestild met alles wat op tafel lag.  Daarna heerlijk gegeten voor weinig geld! Het hotel, een super 8 (doet zijn naam geen eer aan). Het bed was kapot, we kregen niet de juiste kamers, handdoek te weinig en er lag nog een herenonderbroek van de vorige bewoner bahh!

Na het eten the Cathedral, Down town en the Capitol bezocht (met dank aan Emiel die al deze bezienswaardigheden voor ons heeft uitgezocht)

Ik schrijf dit blog nu vanuit de auto, we zijn onderweg naar Yellowstone. De temperatuur is extreem warm voor deze regio! We hebben temperaturen van 38 graden gehad. We kwamen gisteren langs een enorme brand. Dit was ook op het nieuws gisteren.

In Yellowstone is het koeler, ze geven een 20 graden voor vandaag. Langs de kant van de weg staan vele borden met teksten als " this is God's country" of " Jesus is alive" ook zie je veel kerken hier. Het is misschien wel logisch dat in zo'n groot land mensen ergens bij willen horen of op zoek zijn. Je ziet many lost sheeps here haha! Dan roept Emiel: Hert! Ik kijk snel naar rechts en links maar we rijden op de snelweg, als er nu "hert" of "wasbeertje" geroepen wordt ligt het als een vloerkleedje op straat.....zo zielig!

Zojuist getankt! Naast ons stond een motorrijder met een enorme "Gun" aan zijn riem! Rechtsdragend. Very impressive! Geen autoriteit willen, volledige vrijheid, dus ook jezelf en je eigendom ten alle tijden mogen beschermen.... toch heel anders dan bij ons. Merel vindt het allemaal maar niks! Het ziet er ook erg agressief uit!

@ Marcel: Calamity Jane en Calamity Ann, ik zie een kleine overeenkomst, wellicht het drankgebruik? Of zie jij nog andere?

Wij zijn rond 14:00 gearriveerd in Yellowstone. Nog even over de auto's. Fred en Helma hebben al twee keer rood alarm gehad, één keer moesten de banden opgepompt worden, de andere keer moesten ze olie laten verversen in een garage. Wij hebben zojuist een steen op onze voorruit gekregen, of zijn we beschoten? (Als Calamity Ann zou dit laatste best kunnen). Er zit een mooi sterretje, nou ja "sterretje", je kunt beter spreken over de ster van Bethlehem met zo'n lange staart eraan...aiai

We gaan op zoek naar een garage die 24 uur per dag open is! Dat is niet gelukt! Het is nog steeds warm hier, we hebben bizons en elken gezien. Onze cabbins zijn prachtig authentiek. Romantisch ingericht en voldoende om 3 nachten te verblijven. Geen wifi, dit leek ons een enorme uitdaging. We moesten iets regelen voor de autoruit, de ster wordt steeds groter. Robbert en ik op pad (gouden duo haha). Geen bereik dus via de telefoon van het Hotel. Het hotel is prachtig, rode loper, strijkkwartet dat "let it be" speelt, een portier, je krijgt een soort van Titanic gevoel ( wij, met korte broeken aan zitten dan onder in het ruim haha). De telefoon werkt op 1/4 dollarstukken, de muntjes vallen er doorheen, lukt dus niet!  De portier was zo vriendelijk zijn telefoon aan ons uit te lenen. Na 3 kwartier bellen nog geen oplossing. Morgen maar weer opnieuw proberen. Heerlijk buffet in Lake Lodge.

Anne