Tweede dag Yellowstone

31 juli 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen in een twijfelaar! Volgens ons slechts 1.10 breed...So cosy! Daarna met Robbert weer een poging gedaan een andere auto te krijgen. De telefoon (zo'n ouderwetse met muntjes) deed het niet. Weer naar de bali van het hotel. De baas (een aardig meisje) was zo vriendelijk ons in haar kantoor te laten ( wat wil je met zo'n vriendelijk gezicht als Robbert heeft). Daar op ons gemak gebeld. Robbert heeft zeker 5 keer uitgelegd wat het probleem is. Jackson Alamo is een te kleine vestiging, Billings leent geen auto's uit die ergens anders terug gebracht wordt. Bozeman had wat staan maar wilde die niet voor ons vast houden??? We moesten maar langskomen. Drie uur heen, drie uur terug, dat gaan we dus niet doen zonder zekerheid. Verstand op nul en er maar niet meer over nadenken. Wij hebben ons best gedaan. Op hoop van zegen! Nu op weg naar een wandeltocht en naar de geisers! De West Thumb geysers waren spectaculair! Prachtige kleuren, oranje, aquablauw, zeegroen! Dit door allerlei mineralen en allerlei organismen. Onvoorstelbaar dat dit echt is! Het weer leent zich voor prachtige foto's! Via een houten vlonderpad loop je langs de verschillende kraters. Ook in het meer zie je kraters. De temperatuur van het meer is erg laag, te koud om te zwemmen of te recreëren, je ziet weinig bootjes! Als het meer dichtgevroren is, zorgen de kraters voor open plekken waardoor de otters hier hun eten kunnen halen. Jaja opgelet toen de Ranger aan het woord was!

Wat we daarna zeker moesten zien was Old Faithful, een geiser, hij "spuit" elk anderhalf uur!! Veel publiek, een beetje kermisachtig, men zat op houten bankjes er omheen. Maar.....we hebben hem zien spuiten haha! Omdat het zo gruwelijk heet was besloten we nog één topper te doen. Het werd Midway Geyser Basin. Het kleurrijke basin wat je zo vaak op ansichtkaarten ziet. Heel heel heel erg gaaf! Toen hebben we onze reis vervolgd en toch nog bij Norris Geyser Basin/Steamboot Geyser eruit gegaan. Uiteindelijk de pijp leeg en op naar Lake Lodge om te eten. En wat een geluk!!! Een hele hoop auto's schots en scheef op de weg. Boven op de auto's stond men met verrekijkers en camera's. En jawel hoor: The grizzly gespot, met jong (denken we). Wat imposant en wat een opwinding! Met de verrekijker konden we ze goed zien! Het geeft een hoop adrenaline want je realiseert je ook dat hij binnen no-time bij je kan zijn. Geweldige ervaring, wat een enorm beesten. Heel gemoedelijk liepen ze door het groen! En dan, zojuist bekomen van de Grizzly's komen we in een kudde bizons terecht. Een prachtige vallei, met glinsterende riviertjes er doorheen, veel groen en dan een kudde van zeker een paar honderd bizons lopen traag achter elkaar aan richting het water. Er zitten ook jonkies bij, zo schattig! Het is inmiddels kwart voor acht, we willen toch nog eten vandaag. Lijkt onmogelijk te worden met al die auto's voor je! We staan inmiddels een uur in de file! Al die bizons lopen over de weg. Rangers rijden af en aan om de bizons van de weg te verjagen en het verkeer beter te laten doorstromen. Uiteindelijk kunnen we rijden! Ze zitten er echt die 4.500 bizons!

Liefs Anne

1. Theo en Maja.:
    3 augustus 2017
    De afgelopen dagen heb ik de reisverslagen gemist, zojuist jullie reisblog gelezen. Indrukwekkend, complimenten aan de creativiteit van auteur. Ook de foto's zijn prachtig. Geniet ervan, we blijven jullie volgen.
  2. Wendy Heijmans:
    3 augustus 2017
    Geweldig mooi die foto's mineraal kleuren maar er blijven beren op de weg
    En túnje ut eekhunje
    Al met al super gaaf .... hier en daar wat telefoontjes komen jullie er wel hihi