Derde dag Yellowstone

1 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Eerst even vermelden dat bijna alle foto's op dit blog door Milou gemaakt zijn. Ze zijn prachtig! Ze heeft duidelijk talent.

Vandaag splitsen we de groep weer op, de mannen en de vrouwen. De mannen gaan een trail lopen van 11 km. We weten niet of dit alleen heen is. De vrouwen kiezen ervoor om naar een uitzichtpunt te rijden en daarna een boottocht te gaan doen.
Wij (dames) zijn eerst naar het visitor center gereden en hebben daar gevraagd naar de mogelijkheden. Elk uur gaat een boot een cruise van een uurtje doen. We besluiten eerst naar de lower falls te rijden vlakbij Canyon Village. We kregen hier een prachtige blik op de waterval, zeker de moeite waard. Daarna even wat gegeten op het park waar we verblijven en toen naar Bridge Bay gereden voor de bootcruise.
Helaas, de komende uren was de boot vol! Erg jammer! We hadden beter kunnen reserveren. Toen terug naar onze cabbin en daar wat geluierd.
Rond 17:00 kwamen de mannen terug van hun hike. Ze hebben 22 km gelopen! door Grizzly gebied. Ze kwamen een man tegen die vertelde dat een halve mijl verder een Grizzly rond liep! Hij liep gunstig, met de wind mee richting het pad, dus hij kon hun niet horen of ruiken dus konden ze hem goed observeren. Dat betekende dat de mannen tegen de wind in liepen, niet erg handig met de berenspray...haha! Vol adrenaline, ieder een kant opkijkend, de beren spray binnen handbereik gingen ze verder en inderdaad!!!! Een Grizzly! Te mooi om waar te zijn! Onvoorstelbaar dat je daar loopt en dat 150 meter verderop een Grizzly rond snuffelt! Ze stonden oog in oog! De opwinding was voelbaar! Wat een euforie zo met hun vieren! Een zeer geslaagde hike! En het grappige was, op de terugweg zagen ze weer een Grizzly! Misschien dat het dezelfde was maar dat mocht de pret niet drukken! Het jagers instinct was weer aangeboord.
Onder het wandelen kwam Robbert er achter dat zijn creditkaart niet in zijn portemonnee zat...weer een adrenalinestoot maar dan op een ander gebied. A lost credicard! Ik samen met Robbert naar de hotels geweest of iemand de kaart gevonden had. Nee dus. Toen gevraagd om een telefoon, alle betaaltelefoons deden het niet!!? Ook niet in het hotel of de lodge. Toen om betaald internet gevraagd, hiervoor hadden ze de creditkaart nodig...? Die waren we toch kwijt! Die van mij gebruikt. Echter, blokkeren kan alleen maar telefonisch....uiteindelijk besloten we richting Cody te rijden (anderhalf uur) in de hoop dat we ergens bereik hadden. Het was al in de avond, ook Merel wilde mee. Na een uur rijden zagen we een restaurantje langs de kant van de weg, eindelijk een betaaltelefoon gevonden! Binnen 2 minuten was het geregeld. Pfff opgelost!

Groetjes,
Anne

1. Fam. Braam:
    3 augustus 2017
    Eindelijk weer zo'n indrukwekkend verhaal, jammer van die gemiste boottocht.
    Maar aan grizzly beren geen gebrek en aan rotsen evenmin inclusief de waterval.
    En het zijn daar Hollandse fotograven die voor de prachtige plaatjes zorgen.
    Hier nog steeds prima weer met gisteren 23,4. In de avond en nacht viel er wat regen.
    Groetjes Fam. Braam
  2. Anja Sackers:
    3 augustus 2017
    Prachtige reis en geweldige foto's, leuk om jullie op afstand te volgen!
  3. Herman:
    3 augustus 2017
    Super om te zien, veel plezier en pas op de beren.
  4. Collega Yvonne R:
    4 augustus 2017
    Allemaal heel herkenbaar! Jullie hebben geluk met het mooie weer (wij hadden minder geluk) De kleuren zijn met dit weer nog indrukwekkender. Complimenten overigens aan de fotograaf. Fijne voortzetting!!!