Denver

10 augustus 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

De laatste dag voor vertrek! Gisteravond hebben we gezellig bij elkaar gezeten. Vandaag zijn we met een lightrail naar downtown Denver gegaan. The one mile city, hij ligt op 1600 meter hoogte. En wat hadden we nog mooi weer! Mooier dan voorspeld! We hebben deze vakantie zo'n geluk gehad met het weer, bijna 4 weken zon! Denver was echt de kers op de taart. We hadden ons er niet zoveel van voorgesteld. Het station alleen al was prachtig. Downtown zag je prachtige moderne kantoorpanden. Veel glas, erg hoog en strakke belijning! Daarnaast zag het er allemaal schoon en gezellig uit.

Het eerste wat we gingen doen was een bezoek brengen aan het Colorado State Capitol. We werden grondig gecheckt bij het naar binnen gaan. Ook onze rugzakken moesten door een scan. Bij Emiel's rugzak vroegen ze of hij een mes bij zich had.... natuurlijk, dom dom dom, wij hebben altijd ons Zwitsers zakmes bij ons. Voor het handige schaartje maar ook om als opener te gebruiken. Inleveren!! En bij terugkomst konden we het weer ophalen. Het was een prachtig gebouw! Zie de foto's, het heeft een goudkleurige koepel en we konden bijna tot boven lopen! Het hangt vol met schilderijen van alle presidenten. Het kantoor van de gouverneur zit hier, maar ook the Senate. De vloeren zijn van marmer en er wordt ook veel goud gebruikt. Het ziet er imposant uit en ademt luxe uit! Bij het verlaten konden wij ons mes weer ophalen. In de doos lagen verschillende messen waarbij die van ons minnetjes afstak haha!

Daarna lekker geslenterd, een broodje gegeten en gebouwen bewonderd. In de hal van het station nog even een winkeltje in gegaan. De verkoper zei tegen me. I like your zebra t-shirt! Ik bedankte hem vriendelijk en zei; It is from Holland, but we don't have zebra's in Holland, just me Hahaha. En Merel grinnikte achter me langs! (Doet ze wel vaker zie foto's)

Nu zijn we weer terug in het hotel en proberen we alles in onze koffers te proppen! Al onze spullen zijn in volume toegenomen lijkt wel! Toch maar iets achterlaten?

Tot in Nederland,

Groetjes,

Anne

1. Marielle:
    11 augustus 2017
    Bedankt voor de prachtige reisverhalen en de moooe foto's !
    Wat een geweldige avontuur .

Goeie reis naar huis.
  2. Monique:
    11 augustus 2017
    Hoi allemaal,
    Wat een mooie foto's en wat een gave reis!
    Goede terugreis, hopelijk past alles in de koffers:-)
    Groetjes, Monique